28 de març 2009

Narieda Sud: Sal de frutas Eno

A sota: Primera tirada (6a+) de la via nova de Narieda:...
Aquesta setmana hem tornat a gaudir de les escalades hivernals de la sud de Narieda, després d'una temporada de poca activitat sobre roca. Així que fem una visita al llibre de piades de Nargó i descobrim que han obert unes quantes vies noves a la vall de Canelles. Enredo al Roger per fer-ne una. Ell no està molt convençut en veure la llargada i els graus, però es deixa enganyar sota promesa que serà una escalada poc obligada i amb els passos difícils concentrats en llocs molt puntuals. El Roger tampoc ha grimpat molt en tot l'hivern, però s'ha fet un fart de fer metres amb els esquís, així que el fons per fer desnivell ja el té.

Segona (5b) i sisena (6a+) tirades respectivament.

La via discorre per bones plaques arrampades de pedra excel·lent, amb passos tècnics d'adherència bastant obligats. El grau és més exigent que a d'altres vies del sector, com la "cafè, copa i puro" que havíem fet fa un any. La veritat és que hi ha hagut alguns passos que me'ls he hagut de mirar bastant, i el Roger ha quedat també ben servit amb tanta placa llisa.

Inici de la setena tirada (5b) i a la difícil placa del vuitè llarg (6b).

Les tirades es veuen entretallades per nombroses repises i feixes, en aquest sentit la via és poc contínua. També trobem molts trams amb herba o terra, que no marxarà fins després d'algunes pluges. S'han netejat molts blocs en l'obertura, però la via encara està un pèl bruta.

El tècnic llarg 9 (6a) i passant el sostret de la tirada 11 (5c).

A sota us deixo les ressenyes de l'activitat:

Mohawk ha dit...

Ei Xavi!

M'alegro de tornar a saber de vosaltres!!

I ara li toca el torn a la roca, eh! A veure si podem coincidir un dia!!

A tibar-li!

Gatsaule ha dit...

Així que aquesta és la darrera obra del "Boig de la feixa"... Dura, dura, però algun dia s'hi haurà d'anar!

Enhorabona pel teu retorn a la blogosfera!

Anònim ha dit...

Osti tú, quina sorpresa. Acabo de fer la via en solo integral sortint corrents des de casa...
No portava la ressenya que havia vist vagament l'altre dia al Tahussà i me la trobo aquí..je,je (6b??) ja deia jo que aquell passet d'slab m'ha costat uf,uf!..

Aquest Millet vaja "tuneao" li ha fet a la paret,eh?

Per cert la coveta a on ha fet el "cromagnon" aquests dies és d'allò més cuca i hi sortiria un bonic sectoret frikins.

Doncs apa foteu-li gasto a les vies de la comarca!!

M.Blanco.

jclaramunt ha dit...

Bentornat!
Ja feia dies que no sabiem de tu!!! He estat tres dies a la Seu però no he pogut escapar-me a grimpar, aveure si aquesta setmana santa puc tastar per primera vegada alguna escola d'Urgell. Que em recomanes per anar amb nens?

Xavi ha dit...

Mohawk: Bones, ja torno a grimpar una mica. A veure si coincidim. Quan s'acabin les restriccions per nidificació a Montserrat en tenim alguna de pendent!
Joan: Per fi he arreglat la maquineta de marres (ordinador), a veure si m'activo una mica i vaig penjant més cosetes. El "boig de la feixa" ens va deixant feina per fer, n'hi ha més, així que a veure quan puges a fer una visita a la comarca.
Miguelon: Això dels "solos" és optimitzar el temps i recursos! Quins coll....que li fots, buf...només de pensar en aquells slabs...
Josep: Amb nens pots anar a Coll de Nargó (sector Agulles, Bel Canto..) o a Perles, a la zona de l'agulla de l'Alba hi ha una mica d'espai perquè puguin jugar. Al sector Roures també està bé però l'aproximació són 20 minuts per terreny una mica costerut i pedregós.
A tibar!!!

Mingo ha dit...

Carai Xavi, no has parat. Benvingut

edunz ha dit...

bones Xavi! ja fa mesos ens vam trobar al Marcel i al Santi Llop al Thaussà, tb el Miquel (i sus solos de vertígen i anarinant), i vinga a parlar de projectes amunt i avall... ara ja fa dies que tinc ganes de treure el nas al llibre de piulades. Comença la millor temporada de narieda s, canelles i galliner!
records

per cert, quina conya amb els noms quan te'ls llegeixes tots...

Jose ha dit...

Osties, la piulada d'aquesta via m'ha alegrat el dia! Primer per que el teu blog es dels que ultimament es trobava a faltar i segon perla linea d'aquesta via...

Cuan vaig fer la Postres em vaig quedar sorpres de que per la placa del L8 i L9 no anes cap via, es veiea wapa i amb uns canalons xulos.. a una foto vaig marcar possibles intineraris per obrir i just per on va la Sal de Frutas vaig comentar-li al company es que podria obrir per allà una linea!... la cosa va quedar en un projecte/somni ... i mira, ara s'ha fet realitat! prenc nota i tocarà escalarla!

Per cert, entec pel teu post que en Marcel ha ober mes per la zona. Entec que les puc trobar al Thaussa, no?

Gracies per les ressenyes i per compartir-les

Jose

Xavi ha dit...

Mingo: Tu si que no pares, ja m'agradaria dur el teu ritme d'ascensions.
Edu: A veure si ens veiem algun dia per Nargó. Ara comença la bona època de vies llargues, abans no arribin les temperatures tropicals! Doncs si, això dels noms té bastanta "guasa", sembla la carta d'un restaurant jeje
Jose: Benvingut! Les plaques aquelles em sembla que més d'un se les havia mirat, de fet són fantàstiques. Llàstima que la paret no sigui més contínua. Al Tahussà trobaràs una piada d'una via més a la dreta, a la paret de la Rufa, una via de 6 o 7 tirades de 5+ (Rodamons de Bosc), i algun totxo més que ha obert el Marcel i companyia. Si t'interessen m'envies el teu correu i te les passo (les tinc copiades del llibre).
Adéu

ALBERT ha dit...

Ressenya imprimida. Jo, també, com tu. Força activitat i poca piulada. Costa trobar el temps. Gracies i salut.

Anònim ha dit...

Que bé poder-te tornar a llegir Xavi, això de veure un bloc parat no dona bones vibracions ;)

Poc a poc anem tornant tots a la roca, tot i que encara queda neu per trepitjar eh!!! :D

Em sembla que per setmana santa, finalment, faré la via Terra de Dinosaures i alguna mes, ja t'explicaré que tal l'he trobat ;)

Molta roca!

lux ha dit...

Ostres Xavi!!
he entrat a consultar una via al teu blog i he vist post nou i.... a la Roca Naireda!! uaauuu!
Amb el que m'agrada aquesta paret!
... ara per mi si que apreta si...6a+ obligat!
haure d'enredar a algu ;) i començar a entrenar .. que l'ski em te molt distreta... quin any!!!

Bona traça ;)

Xavi ha dit...

Albert, això de ser pare de família ja porta aquestes coses de tenir poc temps, a veure si coincidim algun dia amb tu i l'alpinista d'Organyà! (ni que sigui per fer un berenar amb la canalla...)
Núria: A veure si es porta bé el temps i podeu fer força activitat per setmana santa. Ja saps que per aquí tens projectes de sobres...
Lu: Quants dies sense saber res de tu! a veure si et tornes a animar a piar una mica al bloc, que segur que has fet bones activitats. Records!!!

Bon dia companys, dissabte varem anar a fer la Sal de Frutas ENO
Per cert que és molt mantinguda i amb el grau força just, sobretot a la primera, no obstant felicitats al Marcel i companyia per la via.
Per cert vaig perdre una maquina de fotoa no sé si a la novena (reunió) o al camí de baixada si algu la ha trobat agrairia si pogues tornar-la .
El meu teléfon és 636459707

Xavi ha dit...

Felicitats per la repetició. Jo també vaig trobar el grau ajustat. No sé si per la inactivitat després del període hivernal o perquè realment està apretat. De totes maneres bona via per gaudir. A veure si hi ha sort amb la càmera!