31 de març 2007

Paret de l'Obaga Negra

Després d'intenses jornades de treball, provant, netejant i equipant ja tenim enllestida la paret de l'Obaga Negra, una placa vertical de regletes horitzontals amb 19 vies que van dels 15 als 33 metres. Escalada en general de continuïtat amb alguns passos més tècnics i finets a les vies més difícils. La veritat és que ha quedat un sectoret bastant bonic amb unes vies que, quan en portem fetes unes quantes, ens deixaran els braços ben inflats. En les feines d'equipament hi han participat un bon nombre d'escaladors de la Unió Excursionista Urgellenca (UEU).
El sector ha quedat dividit en dues parts; A la part de sota hi ha 5 vies fàcils i a la part de dalt una bona placa vertical per tibar-li amb ganes.

Per anar-hi cal deixar el vehicle a la carretera C-14 antiga, uns 500 metres més endavant (direcció la Seu) de l'aparcament de la paret Bucòlica. S'aparca al costat d'un desplom que hi ha abans del pont dels Espluvins (torrent de la Selva d'Aubenç) o a l'espai que hi ha al costat mateix del pont. Del pàrquing (bauma) recular uns 100 metres fins una canal que s'enfila cap a la paret (visible des de la carretera). Són uns 15 minuts de pujada dreta. A l'entrada de la canal al costat de la carretera hi ha una fita.
Si anem de Coll de Nargó direcció Oliana hem d'entrar al primer trencall de la carretera antiga, abans del túnel d'Aubenç , cap a l'esquerra (C-14 PQ 152'3) .

També és possible fer una via a la paret Bucòlica i completar la jornada a l'Obaga Negra. Després de fer alguna via com el "Bàlsam del Tigre" ja veureu, des del cim, la paret de l'Obaga just al darrera de la Bucòlica. Per arribar-hi només cal baixar per la canal del darrera fins el sector (uns 15 minuts). El descens és però, una mica selvàtic i sense camí definit (tot i que antigament era la baixada natural de la paret Bucòlica).
A l'Obaga, a l'hivern, hi toca el sol des de les 10'30 fins les 14 hores aproximadament, cosa que haurem de tenir en compte. Tot i ser cara sud el sector no té tanta insolació com les parets de Nargó o Perles ja que a partir de les 14 hores el sol s'amaga darrera els cingles d'Espluvins. A l'estiu hi tindrem ombra cap el tard.
Cal recordar que en principi no està permès circular per les variants de la carretera vella però hi ha tolerància amb els escaladors i fins el moment no hi ha hagut cap problema. És recomenable vigilar a les entrades i sortides d'aquestes variants; Sempre és millor entrar-hi pel sud i tornar a la carretera nova pel nord, així ens evitem maniobres perilloses de creuar dos carrils i línies contínues a les entrades de túnels (on hi ha poca visibilitat).

A les fotos podem veure els "Maneirons" Franc , Marcel i Ramon i també en Joan Sabaté, en Xavi i en Raül Àlvarez escalant fanàticament a l'Obaga Negra.

Olé!

Sector nou!! Felicitats per la feina!!

Sembla Terradets això!!

A tibar-li!

ramon ha dit...

Ei Xavi.......

T'ha quedat un post molt maco....
Felicitats......

Adeuu

Quina bona pinta!!!!!

PGB ha dit...

De puta mare Xavi! :)

Massa feina per fer a l'Urgell!!!! :P

lux ha dit...

Ostres Xavi!!!
kines parets tan xules!!!

com diu el pgb , se m'acumula la feina per aki dalt!!!

Moltes gràcies!!!

Ignasi ha dit...

Hei !! Xavi, una salutació.
JA teniem ganes de poder gaudir de la ressenya.
Amb el teu permis penjaré un enllaç al meu blog i algunes fotos que vaig fer quan estavem equipant i netejant la paret.

Xavi!

Donat el temps, al final no hem pujat a Andorra, però només que pugui et faig arrivar les ressenyes de St. Llorenç!

A tibar-li!

Felicitats Xavi !!!
Bona feina heu fet els de la Seu...Haviam si coincidim algun dia i podeum fer una tibadeta junts...el meu blog és:
No te res a veure amb el teu. Tu t'ho curres d'una manera increïble. Vinga una abraçada des d'Andorra.

Gatsaule ha dit...

Gràcies per les ressenyes, Xavi, a veure si trobes les d'Urús,...

jaumeplanellpiqueras ha dit...

Hola Xaxi, felicitats a tota la colla per la feina! per les fotos es veu una roca molt bona, entren ganes de venir a fer-les, sobretot les de grau més baixet, per als "pobres". Ens veïem.

Pietro ha dit...

Hola Xavi, com va tot? Aquest sector té una boníssima pinta! si ejque els urgellencs quan us hi poseu! La roca sembla bastant similar a la dels Roures de Perles, pot ser?
Bé, gracies un cop més per la feina i la informació ;)

Hola a tothom:
Ignasi a veure si penges algun post al teu bloc amb les teves fotos de l'Obaga.
Gatsaule, si trobo les d'Urús ja te les passaré.
Isidre, a veure quan ens veiem per anar a tibar-li.
Mohawk, aviam si la propera vegada que quedem hi ha més sort amb la meteo.
Pietro, l'Obaga té més cantu que els Roures, en general. Perles sempre és una escalada més tècnica.
Siau.

QUIMI ha dit...

Hola Xavi!
he ficat el teu link al meu blog,espero que no et fagi res.
A10!!

Isidre Escorihuela ha dit...

Bon dia Xavi, el divendres a la tarda, al mig d'un concert de trons vaig estar per aquest sector. Quin tros de roca. Molt guapo el 6c+ és execelent, les primeres quatre/cinc xapes mantingudes i molt guapo de moviments. Haviam si hi va més gent i és va netejant una mica que modestament crec que encara està un pel brut. Moltes felicitats per la feina feta. Endavant i una abraçada
kantugansu

Ei Xavi!

He vist al blog d'en Gatsaule que estàs interessat amb l'aresta JAN a Collbató... si algun dia de Juny (entre setmana) el tens lliure i vols baixar, ja saps... tot i això suposo que ens veurem abans... que he de pujar a Andorra a finals de Maig i ja et portaria les ressenyes

;)

Anònim ha dit...

Felicitats per la feina. Molt bona roca en general, atlètica tipus Vilanova. Això sí, sou de la "virgen del puño"!je, je...pitjor que a les vies antigues de Perles...je, je, i després diuen que a Canalda allunyen...
En finn, que ja em sembla bé, però és que quan vaig a fer friki no vaig mentalitzat per embrutar els calçotets...je, je, ji, ji...

Axel

Xavi ha dit...

Mohawk ja m'avisaràs si puges per aquí dalt.
Hola Àxel; doncs si que és veritat que alguna via ha quedat amb les xapes a certa distància. És que el pressupost per material estava justet. Com que la placa és vertical encara que caiguis no toques paret! També facilita el rockpunt perquè no pots pillar-te.

Anònim ha dit...

Bones Xavi, i lectors del blog.
Volia fer-vos una consulta he estat escalant al sector del darrera de Coll de Nargó i he fet la via samam palma (la guia diu 6b+). Algú em pot confirmar el grau. Perquè sincerament no crec que sigui 6b+ (penso que deu ser 6c/c+). Algú m'ho pot confirmar. Perquè moltes vagades decotem vies. Però quasi be mai, per no dir mai els hi donem més grau si la comunitat ho creu. Em podeu respondre a isidre.extracomunitari@gmail.com
Isidre

Anònim ha dit...

Hem anat a gaudir de la vostra feina!!!

Ens ha agradat molt la zona.

Moltes gràcies!

Anònim ha dit...

Felicitats per la feina i pel blog!

Xavi ha dit...

Hola Isidre. Sobre el "sector del Darrera" no et puc comentar el grau perquè no les he fet, potser perquè són vies que sempre m'han donat males referències i, molts cops havia sentit que el grau no es corresponia gens. Suposo que les van graduar fa anys a l'estil antic i com que es fan poc no s'han regraduat a l'estil de la resta de sectors de Nargó. Suposo que ara es posaria un grau més pròxim el que tu proposes. Les úniques que he fet allà són les que van obrir més a la dreta uns amics. Tampoc són molt recomenables perquè tenen alguns parabolts posats en blocs a punt de caure. Una llàstima de sector ja que és dels pocs llocs amb ombra a Coll de Nargó. Adéu.

el yeti ha dit...

Hola xavi, avui he rebut el vertex, i quina sorpresa!!
Felicitats pel curro que us he fotut, ara toca pujar i tastar les vies, i la roca.
Salut!!

Hola Xavi!
Vam estar a l'Obaga negra! quina xulada! Jo vaig sentir-me realitzat al 6a+ Calcarious delicious! tot i que haig de dir que l'homo urgellensis és una mica alt: Déu n'hi do d'algunes entrades... Felicitats pel teu repor al Vèrtex!

Jortx ha dit...

Bones Xavi,

Ja està! Ja he estat a l'Obaga... i tinc una esquena vermella que ho demostra!

Feina molt ben feta, se us felicita per enèssima vegada!

Per donar-te una mica de feed-back, dir-te que per mi, la homoalturgellensis s'hauria de quedar en 6b+, el pas de dalt és mal paridot si ets un "renacujo" com jo. De fet, al Vèrtex ja té aquest grau.

Doncs res, moltes gràcies pel curru que us esteu parint per aquestes terres. Segur que tornem ;)

ei bones,
bonica zona, he fet totes les vies i potser en alguna li baixaria un + el grau, però en general puta mare.
ahir vam ser-hi, i al loro, que a la via Alegria hi ha un avisper a tocar de la 5ena xapa que fa por. Vam deixar un mallón i abaix.
salut
edunz

Isidre Escorihuela ha dit...

Bones ahir dia 26 de juilol del 2007 vàrem fer la via "Costa da morte" aviso que hi ha un eixam d'avespes a mitja via i et deixen ben rustit. MILLOR NO FER-LA !!!!!

PAR ha dit...

Eps, felicitats pel sector!

només per dir que al lloro amb la gran laja hi ha al capdemunt de la "costa da morte", vem anar-hi ahir i encara cauen blocs (mida d'una ma) quasi sense ni tocar-ho. Vem netejar el que vem poder amb la ma, però aquell racó es veu prou podridot com perquè caigui algo més. La caiguda és sobre la "aromes de fígols", així que és recomanable posar-se a tir-ho.